dinsdag 16 augustus 2016

dag 14 - Een dag met een beetje van alles niets (behalve heel veel regen)

Vandaag hebben wij een rustige start, alleen Wim is vroeg wakker en heeft een rondje hardgelopen terwijl we allemaal uitslapen.
Als ik wakker word, ga ik even in het ochtendzonnetje liggen, erg lekker zo'n start up.
Wim haalt vers brood en tijdens het ontbijt bespreken we wat we zullen gaan doen vandaag.
Op het blog van de Beekjes heb ik gelezen over een mooie wildlife drive dus wij besluiten daar naar toe te gaan en de rest van de dag gaan wij dan naar de Florida Mall.

Zo gezegd, zo gedaan, we rijden om iets over 11.00 uur weg en het is volgens de Tom-Tom een kleine 50 minuten rijden (verder dan ik dacht maar we gaan er gewoon voor). De Tom Tom kent een nieuw gedeelte van de snelweg niet waar wij na 45 minuten rijden zijn en daardoor rijden wij nog ruim 15 minuten om. Als wij na een uurtje rijden aankomen zie ik in een flits staan dat deze wildlife drive alleen van vrijdag tot en met zondag open is en dat blijkt helaas dus te kloppen. Wij staan letterlijk voor een gesloten hek (als wij thuis komen en ik kijk het blog van de beekjes na, zie ik precies dezelfde foto :()

Helaas pindakaas, geen wildlife drive vandaag, dus dan gaan wij over naar het 2e gedeelte van de dag, op naar de Florida Mall.
Onderweg begint het behoorlijk te regenen en te donderen en dit blijft het bijna de gehele weg (40 minuten doen). Bij de Mall aangekomen is het weer vrijwel droog en wij gaan de mall in.
De rest van de middag brengen wij in de mall door, waarbij wij Chantal haar iphone 6s glasplaat laten maken, Wim een nieuw telefoonhoesje scoort, wij voor het thuisfront een bestelling bij Abercrombie meenemen en bij pink nog wat ondergoed kopen. Echter bij de rest van de winkels zijn de spijkerbroeken, shirts, polos net niet goed genoeg en daardoor ontbreken de "lading" plastic tasjes.
Buiten regent en dondert het nog steeds door in de uren dat wij in de mall doorbrengen, het is niet echt het buitje dat wij gewend zijn hier, het gaat echt uren door.

Als wij rond half 6 uit de mall vertrekken, is het volop spits en welke route we ook kiezen, het is overal druk., wel is het regenen nu gestopt. Wij gaan rechtstreeks door naar de Applebees vlakbij de villa waar wij goed eten maar onze serveerster echt om de 5 minuten komt vragen of alles oke is, pfff ook weer een beetje te veel van het goede en ik moet mij inhouden om niet te zeggen dat alles oke zou zijn als zij stopt met vragen of alles oke is.

Wij zijn iets voor 8 uur weer terug in de villa en nemen een avondduik en gaan in de whirlpool.
Morgen naar Busch Garden en dan hopelijk met beter weer dan vandaag

6 opmerkingen:

  1. Oo wat balen dat je voor een dichte poort stond.
    En ja een goed alternatief om te gaan shoppen..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat het park gesloten was, maar het alternatief was ook niet verkeerd. Vervelen doe je je nooit in Florida;-)
    Veel plezier morgen in BG!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat jammer dat de drive gesloten was! Maar shoppen maakt toch altijd weer een hoop goed, toch? :) Hopelijk hebben jullie vandaag wat beter weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat jammer van de wildlife drive, wellicht later in de herkansing? En verder dus goed shopweer. Maar hopelijk komt het zonnetje snel weer terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oeps, ik voel me wel een beetje schuldig 😕, heb het inderdaad niet vermeld in mijn blog. Zo jammer dat jullie voor een gesloten hek stonden. Gelukkig is shoppen ook erg leuk 😉
    Ja, die serveersters kunnen soms flink op je zenuwen werken. Waarschijnlijk goed bedoeld, maar bere irritant.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha, hoef jij je niet schuldig over te voelen hoor, het was duidelijk zichtbaar op de foto (en jullie hebben al voor heel veel goede tips gezorgd!) maar wij gaan gewoon in de herkansing op de juiste dagen

      Verwijderen